22 Aralık 2009 Salı

Vidalı Hava Kompresörleri

Vidalı hava kompresörleri pozitif yerdeğiştirmeli (deplasmanlı) kompresörlerdir. En yaygın kullanılan vidalı hava kompresörleri, tek kademeli, yağ enjeksiyonlu, helisel ve spiral lobları ve yivleri (çıkıntı ve oyukları) olan bir çift (erkek ve dişi) rotordan oluşan vida (air-end, rotary screw) kullanarak yapılan kompresörlerdir. Bu kompresörlerde kapalı bir gövde (vida gövdesi) içinde dönerek, (loblar ve yivler arasındaki) havayı (çıkışa öteleyerek/sürerek) sıkıştıran bir çift rotor vardır. Emme ve çıkış valfleri yoktur. Bu üniteler, esas olarak, vida rotorları ve rotorlar ile vida gövdesi arasındaki açıklıkları kapatması için vida içine enjekte edilen (püskürtülen) yağ vasıtasıyla soğutulur (ve vida içinde ısınan yağ hava veya su soğutmalı yağ soğutucundan geçirilerek soğutulur).

Kompresör içinde yağ vasıtasıyla soğutma yapılmasının sonucunda, çalışan parçaların çalışma sıcaklığı asla aşırı yüksek değerlere çıkmaz. Vidalı kompresör, bu özellikleri dolayısıyla, sürekli çalışabilen, hava veya su soğutmalı kompresör paketi/ünitesi olarak yapılır.

Basit dizaynı (tasarımı) ve aşınan parçaların azlığı, vidalı hava kompresörlerinin bakımının, çalıştırılmasının kolay olmasını ve kurulumunun (tesinin) esnek (özel şartlar gerektirmeden, kolayca) yapılabilmesini sağlamaktadır.

İki kademeli yağ enjeksiyonlu (yağ beslemeli/püskürtmeli) vidalı kompresörlerde rotorlar ve onları çevreleyen gövde vida (air end, hava kafası, vida grubu) aksamını oluşturur. Kompresyon birbine seri bağlı ilk/birinci ve ikinci/final kademe vidaları tarafından paylaşılarak gerçekleştirilir. Bu, tüm kompresör veriminin, tam yükte motor güç/kilowatt sarfiyatı olarak/açısından, %15'e kadar daha yüksek (verimli) olabilmesini sağlar. İki kademeli vidalı kompresör vidalı kompresörün basitliği ve esnekliği ile iki kademeli ve çift etkili pistonlu kompresörün enerji verimini birleştirir. İki kademeli vidalı kompresörler hava ve su soğutmalı olarak ve tam paketlenmiş/ünite olarak (kapalı ve tüm bileşenleriyle çalıştırılmaya hazır kasa olarak) yapılırlar.

Yağsız (oil free, bastığı havaya kompresyon elemanı vida içinde yağ karışmayan) vidalı hava kompresörleri kompresyon odasında/bölmesinde yağ olmaksızın çalışacak şekilde dizayn edilmiş (tasarlanmış) , havayı yağ olmaksızın sıkıştıran vida (air end) kulllanılarak yapılan kompresörlerdir. Yağsız vidalı hava kompresörleri, yağsız basınçlı hava ihtiyaçlarını karşılamak için, hava soğutmalı ve su soğutmalı olarak yapılırlar ve yağ enjeksiyonlu vidalı kompresörlerinin kullanım esnekliğinin aynısını sağlarlar.

Vidalı hava kompresörleri hava soğutmalı ve su soğutmalı, yağ enjeksiyonlu veya yağsız , tek kademeli veya iki kademeli olarak imal edilirler. Basınç ve kapasite olarak geniş bir uyarlama aralığına (çeşitliliğe) sahiptirler.

Santrifüj Turbo Kompresörler

Santrifüj hava kompresörleri (yüksek hızla) dönen bir impellerin havaya enerji transfer ettiği dinamik kompresörlerdir. Rotor havanın momentumunu (ve basıncını) değiştirir/artırır. Bu momentum sabit difüzörlerde (yayıcılarda) havanın hızını keserek, faydalı/kullanılabilir basınca dönüştürülür. (İmpeller: 2-3 bar veya daha yüksek basınca uygun dizayn edilmiş fan, pervane, kanatlı rotor.)

Santrifüj hava kompresörleri, tasarımı/dizaynı gereğince, yağsız kompresörlerdir. Dişlileri (İmpellerin yüksek hızla dönmesini sağlayan dişlileri) yağlamak için kullanılan yağ ile havanın bağlantısı/teması şaft contaları/keçeleri ve atmosferik havalandırma/venting tertibatı kullanılarak kesilir.

Santrifüj kompresör sürekli hizmet kompresörüdür; çok az sayıda hareketli parçası olmasından ileri gelen avantajıyla, özellikle yüksek hava debisi istenen uygulamalarda ve bil hassa (esas olarak) yağsız hava gereken yerlerde kullanılmaya uygundur.

Santrifüj hava kompresörleri su soğutmalı olarak yapılabilirler ve paketlenebilirler (ünite olarak verilebilirler). Tipik bir santrifüj kompresör paketine/ünitesine son (nihai) soğutucu ve tüm kontrol donanımı dahildir.

NOT: Santrifüj (Centrifugal) hava kompresörleri savurma prensibiyle çalışmakla birlikte, dinamik kompresör anlamında "turbo kompresör" olarak da adlandırılırlar. Fakat, "turbo" kavramı tam olarak "santrifüj kompresör" kavramına karşılık gelmez. Çünkü, eksenel turbo kompresör (uçakların gaz türbinleri içine hava basan türbine akuple/bağlı eksenel kompresörler gibi) olabilir. Santrifüj kompresörler radyal/çapsal (yani havayı ortadan emip çevresine savurarak sıkıştıran) esaslıdır. Santrifüj kompresörün havayı sıkıştıran döner elemanı impellerin tasarım yapısı radyal-eksenel karışımı olabilir. Ama eksenel kapsamına girmez. Sonuç olarak: özelllikle Joy-Cooper-Cameron imalatı santrifüj hava kompresörleri turbo kompresör olarak bilinirler. Hava kompresörü cinsi olarak, turbo kompresör ve santrifüj kompresör adlarının aynı anlama geldiği dikkate alınmalıdır.

Basınçlı Hava Sistemleri

Sürme/Tahrik, Hava Kafası ve soğutma sisteminden oluşan hava kompresörü paketlerine/ünitelerine ek olarak, komple bir basınçlı hava sisteminin diğer bileşenleri:

Basınçlı hava tankları/depoları
Basınçlı hava kurutucuları
Basınçlı hava hattı (yağ ve su tutucu) filtreleri
Basınçlı hava dağıtım boru sistemleri (Basınçlı hava tesisatı)
Resimi büyük görmek için üzerine tıklayın.

Basınçlı Hava Tankları

Basınçlı hava tanklarının kullanılma maksadı/faydaları:
Kullanıma hazır hava biriktirerek kompresörün hızlı bir çevrim (yükte-boşta çalışma döngüsü) yapmasını önler
Kompresyon modülü, emiş kontrol sistemi ve motordaki aşınma ve yıpranmayı azaltır
Hava akışındaki dalgalanmayı (basınç dalgalanmasını ve debi değişimini) giderir
Ani ve aşırı hava taleplerinde arındırma/filtreleme sistemlerinin aşırı yüklenmesini önler (sistemi/basıncını dengeler)
Rejenerasyonu takip eden çiğlenme ve sıcaklık artışını giderir.Basit bir prensip olarak, 1 m3/dk kompresör kapasitesi için en az 150 litre hava depolama hacmi sağlanmalıdır. (Kompresörün en az 9-10 saniyede basacağı hava debisine denk olacak kadar.)

Komresorde İlk Maliyetler

İçten yanmalı motorlu kompresör paketleri/üniteleri elektrikli ünitelere göre, her iki cins de aynı konvensiyonel/yaygın donanıma sahip iken, iki kata kadar (daha) pahalıdır. Değişken devir sürücüleri olan elektrikli ünitelerin satın alma maliyeti içten yanmalı motorlu ünitelerin satın alma maliyetine yaklaşabilir. Endüstriyel cins/sınıf içten yanmalı motoru olan kompresörler en yüksek satın alma maliyeti olan kompresörlerdir.

Hava kafası (Vida veya pistonlu kafa) kısmı tamamen aynı olsa dahi, içten yanmalı motorları olan kompresör ünitelerinin bakım maliyetleri (içten yanmalı) motor'a karşı elektrik motoru durumundan dolayı, ayrıca, yüksek olacaktır. Tipik bir kural olarak, içten yanmalı motorların 1 saat'lik çalışmaya karşılık gelen bakım maliyeti, 0.01$/HP'dir. (Örnek: 2000 çalışma saati için 20$/HP) İçten yanmalı motorlu kompresör ünitelerinin ortalama bakım maliyetleri ticaretini/işini bitirecek (rekabet etmesi mümkün olamayacak) düzeyde fazla değildir ama kıyaslamada önemli bir faktör olarak dikkate alınmalıdır.

En yüksek ısı geri kazanma miktarı içten yanmalı motorlu kompresörlerden elde edilebilir; çünkü, içten yanmalı motorlar elektrikli motorlara kıyasla çok yüksek sıcaklıklarda çalışır. Aynı güçler için, içten yanmalı motoru olan kompresörden geri kazanılabilecek ısı miktarına göre yakıt maliyeti, denk bir sıcak su (veya düşük basınçlı buhar) kazanının yada motor olmadan ısı üreten herhangi bir ısıtıcının yakıt maliyetine yakındır. (İçten yanmalı motorlu kompresörün enerji geri kazanım sistemi olması durumundaki yakıt maliyeti ısıtıcı aygıt veya makinanın yakıt maliyetinden önemli oranda fazla değildir. Dolayısıyla basınçlı hava üretimi dışındaki enerji sarfiyatı tam telafi edilmiş -geri kazanılmış- olur.)

Genellikle (Amerika'da), içten yanmalı (gaz) motorlu hava kompresörleri elektrikli ünitelere göre daha düşük (enerji sarfiyat bedeli) maliyetle çalışırlar (elektrik daha pahalıya gelir). Buna rağmen, yüksek satın alma bedeli, müşterisi açısından, gerçek geri ödemenin hangisinde (elektriklide mi içten yanmalı motorlu da mı ?) olacağı konusunda dikkatlice bir analizi gerektirmektedir.

İçten Yanmalı Motorlar

İçten yanmalı motorların kısmi yüklerde çalışma avantajı vardır. hava kafasının (Vidanın veya pistonlu kafanın) nasıl kontrol edildiğine bağlı olarak, yüksüz çalışan kompresör ürettiği havayı boşaltabilir (emişi kısabilir ve/veya havayı boşa atabilir), böylece motor aynı devirle dönse bile daha az güç harcar.

Büyük ünitelerde motor devri hava talebine göre değiştirilebilir. Bununla birlikte, içten yanmalı motoru olan kompresörler elektrikli motoru olan kompresörlere karşı önceden sahip oldukları bazı avantajları en yeni ve yüksek verimli elektrikli kompresör ünitelerine karşı (kısmen) kaybetmişlerdir.

Elektrik Motorları

Eski elektrikli hava kompresörleri yük durumunu dikkate almaksızın sürekli çalışırlardı. Bu tip üniteler çalıştıkları her saat için tam güçlerinin %80'e kadarını kullanırlar. Bazı yeni ünitelerde hava kafası (vida veya pistonlu kafa) boşta çalışma özelliği iyileştirilmiştir/geliştirilmiştir; bunun anlamı, elektrik motoru hava talebi olmayan zamanlarda/periyodlarda yüksüz çalışır demektir. Sonuç olarak, yüksüz çalışan elektrik motoru anma gücü değerinin (tam yük gücü değerinin) %30'u kadar elektrik harcar.

Dolayısıyla, sürekli çalışıyor olsalar bile, bu (yeni tip) kompresörlerin elektrik motorları kompresör yüksüz veya boşa geçmiş olarak çalıştığı için, önceden (sürekli çalışmaya göre) hesaplanandan daha az elektrik harcarlar. En yeni ve en yüksek verimli elektrikli kompresör üniteleri, hava talebi olmayan kısa periyodlarda motoru durdururlar (stop ederler). Bu çevrimler (yüke ve boşa geçme, boşta bekleme ve stop etme) saniyeler içinde gerçekleşebilir. Bazı üniteler motorun devrini hava talebine göre değiştiren değişken devir (frekans) sürücüleri (variable speed drives) kullanırlar. Bununla birlikte, değişken devirli sürücü kullanılan ünitelerin satın alma maliyeti (ilk maliyeti) önemli oranda yüksektir.

Yük Faktörü Nedir

Hava kompresörleri nadiren tam yükte (tam yükle) çalışırlar. İşletme maliyet analizi yaparken, kıyaslanan sistemlerin kısmi yüklerde enerji taleplerini (sarfiyatlarını) anlamak önemlidir.

Ekonomiklik ve İşletme ve Çalıştırma Maliyetleri

İşletme maliyetlerini teorik olarak hesaplamak kolaydır; fakat gerçek maliyetlerin yoğun ölçme ve izleme faaliyeti olmaksızın saptanabilmesi çok zordur. Çünkü, gerçek çalışma yük faktörü işletme maliyeti için kritik öneme sahip olup, tam yükte çalışma hariç, kısmi yüklerde çalışma durumundaki işletme maliyetini (ölçüm yapmadan) doğru hesaplamak hemen hemen imkansızdır. Genelllikle (yaygın olarak) hava kompresörünün bir yıllık işletme maliyeti başlangıçtaki satın alma maliyetinden (bunun 1 yıla düşen kısmından) daha yüksektir; ama, bir çok kişi, en ucuz (satın alma maliyeti en düşük) kompresörü satın alırken, bunu (bu durumu) dikkate almaz.

Elektrik Motoru İşletme Maliyeti

En basit formül:

(Hava Kompresörü Gücü, HP) x (0.736 kW/HP) x (1 / Motor Verimi) x (Yıllık Çalışma Saati) x (Ortalama Elektrik kWh Maliyeti) x (Yük Faktörü)

Motor verimi bilinmiyorsa, 0.9 (%90) kabul edilebilir. Yük faktörü bilinmiyorsa, 0.8 (%80) kabul edilebilir.

Daha hassas formül için, Güç Faktörü (Kosinüs φ), talep yükleri (farklı sarfiyat durumu ücretleri), üst pik ve alt pik (on-peak ve off-peak) elektrik değerleri, tümleşik (entegre edilmiş) yük faktörü dikkate alınır. Bunu, elle, (ilgili değerleri) ölçmeden ve yük faktörünü bilmeden hesaplamak zordur.

(NOT: Yukardaki formülde yer alan HP = Metrik HP, PS, BG)

İçten Yanmalı Motor (Gaz Motoru) İşletme Maliyeti

En basit formül:

(Motorun Beygir Gücü, HP) x (2800 kcal/HP) / (8900 kcal/m3) x (Yıllık Çalışma Saati) x ($/m3) x (Yük Faktörü)

Gerçek motor yakıt giriş değeri (yakıt sarfiyatı) biliniyorsa, HP x kcal/HP değeri yerine onu (gerçek sarfiyat değerini) kullanın. İçten yanmalı motorlarda yük faktörünü hesaplamak zordur; motorunun kontrol edilmesine, devir sayısına ve kompresörün (hava kafasının) güç talebine/ihtiyacına göre değişebilir.

Isı Geri Kazanma

Endüstriyel hava kompresörünün kullandığı elektrik enerjisinin %80-93 kadarı ısı enerjisine dönüşür. Bir çok durumda, uygun dizayn edilmiş (iyi tasarlanmış) ısı geri kazanma ünitesi bu termal enerjinin %50-90 kadarını geri kazanabilir/alabilir ve faydalı hava veya su ısıtma işi yapabilir. Sıcak havadan geri kazanılacak ısı, bağıl/göreceli olarak düşük sıcaklık ısısıdır (40 ºC'nin altı) ve sınırlı uygulanabilir. (NOT: Yağ soğutucusundan geri alınacak ısı, kompresörün yağ sıcaklığı 100 ºC'ye kadar çıkabildiğinden, havaya göre daha yüksek sıcaklıkta gerçekleşir ve bu ısı sıcak su üretiminde kullanılabilir.)

İçten yanmalı motorla sürülen kompresörlerde hava kafasında (vidada, pistonlu kafada) ortada çıkan ısı düşük olmakla birlikte, motorun sıcaklığı/ısısı çok daha yüksek olabildiği için, düşük basınçlı buhar üretiminde dahi kullanılabilir. Motorun silindir gömleği soğutma suyu 80-90 ºC olabilmektedir. Genel bir kural olarak gaz (sıvı) yakıtın giriş enerjisinin (benzin veya mazotun yada gaz yakıtın motora giriş enerjisinin) %30'u yüksek sıcaklıkta ısı enerjisi olarak geri alınabilir. Uygulamada ihtiyaç duyulan sıcaklık düşük ise, giriş enerjisinin %90'ı geri alaınabilir.

Tipik bir içten yanmalı motorlu kompresör 2800 kcal/HP yakıt giriş enerjisine ihtiyaç duyar (1 HP için 2800 kcal/h). Buna göre 200 HP kompresörde 56000 kcal enerji girişi olur ve 168000 kcal geri alınabilir. Hava kompresörü ile aynı saatlerle (aynı çalışma süresince) çalışan küçük bir sıcak su kazanına denktir. Büyük endüstriyel motorlar (> 250 HP) 1900 kcal/HP gibi düşük yakıt giriş enerjisiyle çalışabilirler.

Isı geri kazanma sisteminin değerlendirme anahtarı, geri kazanılabilecek ve ihtiyaç duyulan ısı arasında termal uyumluluk (sıcaklık uyumluluğu), ve üretilen ve ihtiya duyulan ısılar arasında saat (zaman) uyumluluğudur. Tesis (Kurulum) maliyeti de, ayrıca hesaba katılmalıdır. Sadece ısının mevcut olması değil, geri kazanılmasının ekonomik olması gerekir. Özellikle, küçük sistemlerde ısı geri kazanma sistemine bol/fazla para harcamak, yeterli kalori (ısı enerjisi) geri alınamayacağı için, faydasız olabilmektedir. Ayrıca, hava kompresörünün çalıştığı ve ısıya ihtiyaç duyulmayan zamanlarda, kompresörde üretilen ısının atılabilmesi (kompresörün soğutulabilmesi için) için bir ısı atma sistemi (soğutma sistemi) kurulu olması gerekir. Bunun maliyeti (Soğutma sistemi maliyeti), tesis/kurulum maliyetine eklenir.

Basınçlı Hava Kontrolleri

Tesisin ne kadar havaya ihtiyacı vardır? Havanın miktarı ve kalitesiyle ilgili olarak yapılması gereken çalışmalar, tesisin ihtiyacı ve problemlerin saptanması Basınçlı Hava Kontrolleri (Kontrol/Danışmanlık Desteği) kapsamına girer.

Basınçlı Hava Kontrolleri (Air Audits) satıcının/üreticinin basit bir (ayak üstü, yürüyerek) incelemesinden ibaret olabildiği gibi, bir kaç günden bir kaç haftaya kadar uzayabilen, birkaç bin dolara çıkabilen, yoğun izleme ve analiz çalışmasından oluşabilir. En iyi basınçlı hava sistemi kontrolörleri/danışmanları (Auditors), kompresörler üzerine ve her bir kullanım noktasına ölçme aygıtları yerleştirererek izlerler. Hava dağıtım sisteminin haritasını/projesini/durumunu ortaya koyarlar ve kaçakları kontrol ederler. Kurutucular, tanklar ve kontrol ekipmanı incelenir.

Müşteri istediği bilgi için ne kadar ödeme yapmayı düşünüyorsa/istiyorsa, ona göre tercih kullanabilir. Kimisi çok yüksek güçlü (çok fazla beygir güçlü, kilowat'lı) basınçlı hava sistemine sahiptir, ve birşeyler yapmaya (bir çözüm getirmeye) motive olmuştur; onun için, kapsamlı bir kontrol/danışmanlık desteği satın alması gerekir. Kimisi, sadece kitaplardan, internetten (açık kaynaklardan) veya konuyla ilgili seminerlerden bilgi almak ister ve alacağı bilgiyi yeterli görebilir.

Basınçlı Hava Kaçakları

Kaçaklar endüstriyel basınçlı hava sisteminde ziyan olan (boşa harcanan) enerjinin önemli bir kaynağıdır; bazen, bir kompresörün çıkışının (bastığı havanın) %20-30'u ziyan olur (boşa harcanır). İyi bakım yapılmayan tipik bir tesiste toplam basınçlı hava üretme kapasitesinin %20'si kadar kaçak olur. Diğer yandan proaktif kaçak saptama ve onarım kaçakları kompresör çıkışının (kapasitesinin) %10'unun altına düşürebilir.

Basınçlı Hava Dağıtımı Boru Sistemi

Basınçlı hava tesisatı sadece kompresör odasından aletlere/makinalara nasıl hava bağlantısı yapılacağının belirlenmesi için değil; aynı zamanda, kompresörün enerji sarfiyatını etkileyen başlıca faktör olarak önemlidir. Yetersiz/Kötü tasarlanmış veya yetersiz/kötü bakım yapılan boru sistemlerinin basınç kabı (kuruluşta) yüksek olur veya (kullanım esnasında) artar; ve sonuçta, işletme maliyeti yüksek olur, (veya) artar.

Yaygın yapılan hata/yanlış, dağıtım sistemindeki problemleri halletmek için kompresörün çıkış basıncını yükseltmektir. Bu, enerji maliyetlerinin artmasına yol açar. Yüksek basınç kaçakların artmasına ve basınçlı havanın boşa harcanmasına/atılmasına sebep olur; maliyet artışı ile basınçlı hava kayıplarının artışı bir arada gerçekleşir.Basınçlı hava dağıtım/boru sistemi basınçlı hava sistemi kontrolünün (kontrol/danışmanlık desteğinin) başlıca odak noktasıdır (başlıca kısmıdır).

Filtreler Hakkında

Coalescing (Birleştirerek biriktirmeli) tip filtreler basınçlı havanın arıtılması için en yaygın kullanılan filtre tipidir. Bu filtreler sıvı fazda suyu ve yağları basınçlı havadan ayırırlar ve soğutmalı kurutucuların çıkış tarafına (soğutmalı kurutucudan sonra) veya kimyasal kurutucuların giriş tarafına (kimyasal kurutucudan önce) monte edilirler.

Üreticilerin büyük bir çoğunluğu bu filtrelerde "temiz ve kuru" hava için < 0.1 bar (1 psi) basınç düşümü/kaybı, normal çalışma koşullarında (yaş basınçlı hava için) 0.2 ile 0.4 bar (3 ile 6 psi) kadar basınç düşümü/kaybı olduğunu iddia ederler. Üreticiler filtredeki basınç düşümü/kaybı tipik olarak 0.7 bar (10 psi) değerine yükseldiği zaman, ki yaklaşık olarak 6 ay ile 12 ay kadar bir çalışmaya karşılık gelir; filtre elemanının değiştirilmesi gerektiğini belirtirler. Coalescing filtreler, ayrıca, kir parçacıklarının tutularak, basınçlı hava sisteminden uzaklaştırılmasını sağlarlar. Bununla birlikte, basınçlı hava içindeki katı parçacıklar (kir) filtrenin erken tıkanmasına (basınç kaybının/düşümünün erken yükselmesine) ve filtre elemanının ömrünün kısalmasına sebep olur.

Filtreler sıvı parçacık (partikül) büyüklüğü (mikron cinsinden) ve verimine göre tanımlanırlar/belirlenirler. Örneğin: 0.50 mikron hassasiyetli ve % 99.99 D.O.P. (yağ ayırma) verimli/etkili, 0.01 mikron hassasiyetli ve % 99.9999 D.O.P verimli/etkili.

Coalescing tip filtreler sadece sıvı fazdaki (yoğuşmuş) suyu ve sıvı yağı tutabilir; su ve yağ buharlarını tutamazlar. Filtreden geçen su buharı ve yağ buharı havanın soğumasıyla yoğuşabilir; bu yoğuşumun (basınçlı hava kullanan ekipmana ulaşmasının) engellenmesi gerekir. Su ve yağ buharlarının basınçlı havadan uzaklaştırılması için kurutucu kullanılması gerekir.

Deliquescent Hava Kurutucuları

Desiccant adı verilen absorbtif tip kimyasallar vasıtasıyla basınçlı havayı kuruturlar. Çiğ noktasını basınçlı havanın kurutucuya giriş sıcaklığının 10ºC ile 15ºC kadar altına düşürürler. Basınçlı hava içindeki nem absorptif (soğurucu, içine çekici) bir malzeme tarafından tutulur/çekilir (sıvılaştırılır) ve atık su olarak kurutucudan boşaltılır. Bu atık su korrozyon yapıcı (korrozif) olup, yerel mevzuata uygun olarak uzaklaştırılmalıdır.

Deliquescent kurutucular tipik olarak kumlama ve ağaç kesme işlerinde kullanılırlar. Kurutucudan çıkan kurutulmuş basınçlı hava içine küçük miktarda atık su karışabileceği için, çıkış tarafındaki basınçlı hava ekipmanına (donanımına) zarar verebilir.

Kimyasal Kurutucular

Okunuşu: "desikkınt" veya yaklaşık Türkçe söylenişi: "desikkant") adı verilen kimyasal boncuklar/tanecikler basınçlı hava içindeki su buharını yüzeylerinde toplayarak (adsorbe ederek yani yüzeyinde yapıştırarak/tutarak) basınçlı havadan ayırır. Silica gel (okunuşu: Silika jel), aktifleştirilmiş alümina (alüminyum oksit) ve moleküler elek/süzgeç en yaygın kullanılan desiccant'lardır. (Basınçlı hava kurutucularında silika jel veya alümina tercih edilir.) Desiccant ortalama -40ºC basınç çiğ noktası performansı verir. Moleküler elek/süzgeç sadece silika jel veya aktifleştirilmiş alümina ile birlikte -73ºC basınç çiğ noktası uygulamalarında kullanılır.

Soğutucu Akışkanlı Kurutucular

Soğutucu Akışkanlı Kurutucular mekanik soğutma çevrimiyle (ekovat/kompresör, evaporatör ve kondenserden oluşan soğutma sistemiyle) basınçlı havayı soğutarak içindeki suyun ve yağ buharının yoğuşmasını sağlar. Yoğuşum toplandığı kaptan (kurutucu çıkışında) periyodik olarak (otomatik) tahliye edilir. Soğutucu akışkanlı kurutucuların çoğu basınçlı havayı yaklaşık 2ºC sıcaklığına kadar soğutur, bu kurutucuların basınç çiğ noktası 1ºC - 4ºC arasındadır. Kondensat (Yoğuşum) 0ºC değerinde donmaya başlayacağı için, bu sınıfın alt sınır olduğunu dikkate almak gerekir.

Basınçlı Hava Kurutucuları

Pnömatik aletlerin çoğu ve prosesler sıcak basınçlı havayı tolere edemez. Kompresörler normalde son (nihai) soğutucular ve nem ayırıcıları (kondenstoplar, su trapları) içerirler. Son soğutucular basınçlı havayı soğuturlar ve içindki suyun önemli bir ksımının yoğuşup (kondenstoplar, su tutucuları, su trapları vasıtasıyla) ayrılmasını sağlayan ısı eşanjörleridir/değiştirgeçleridir. Su ve yağ buharları basınçlı hava soğutulunca önemli oranda/miktarda sıvılaşarak yoğulum (kondensat) ayırma kaplarında (kondenstoplarda) toplanırlar ve oradan periyodik olarak (otomatik boşaltma sistemiyle v.s.) dışarı atılırlar. Son (Nihai) soğutucudan 35-38ºC sıcaklıkta çıkan basınçlı havanın debisi ortalama 30 m3/dk ise, soğutucudan 24 saat'te yaklaşık 250 litre su geçer/çıkar.


Nem/Su, sıvı yada buhar fazında, basınçlı hava içinde (daima) mevcut olup, basınçlı hava sistemine taşınır. Bu nem sistemden yeterince uzaklaştırılamazsa/atılamazsa, basınçlı hava sistemi verimini kaybeder ve bakım ihtiyaçları dramatik olarak (önemli ölçüde) artar ve (üretim kaybı ve bakım masrafları dolayısıyla) önemli maliyet artışları olur.

Bu problemlerden kaçınmak için, basınçlı hava arındırma/filtreleme aygıtları/cihazları kullanarak, su buharı ve diğer kirleticiler/kirler uzaklaştırılır. Bu aygıtların uygun seçilmesi pnömatik uygulamalar için kritiktir/önemlidir; ve basınçlı hava sistemlerini sofistike (çok ayrıntılı/bileşenli) hale getirir.

Kullanılan pnömatik donanım/ekipman ve beklenen/istenen en düşük ortam sıcaklığı kurutma yöntemini belirler. En yaygın kurutucu soğutucu akışkanlı (soğutma gazlı) kurutucu olup, basınçlı havayı soğutarak nemden arındırır. Kurutucudan geçerken soğuyan basınçı hava içindeki nem/su yoğuşur ve yağ buharlarıyla birlikte sistemin boşaltma kaplarında toplanır ve periyodik olarak dışarıya (sistem dışına) boşaltılır. Bu şekilde nemden arındırılarak "kurutulan" basınçlı hava, basınçlı hava şebekesine (tesisatına) verilir/geçer.

Kurutucu (Dryer) performansı basınç çiğ noktası (dew point) sınıfı (class) cinsinden ve özgün/spesifik giriş ve çıkış ortam koşulları cinsinden belirtilir. Soğutucu akışkanlı kurutucu için en düşük çiğ noktası sınıfı Class H'dir. Bu sınıf 1ºC'den 4ºC'ye kadar bir basınç çiğ noktası verir. Soğutucu akışkanlı kurutucuların çiğ noktası Class H'den düşük olamaz; çünkü, kurutucu içindeki su buharı donar. Pratikte en yüksek (soğutucu akışkanlı kurutucu) basınç çiğ noktası 16ºC olup, daha yüksek çiğ noktaları kurutucudan sonraki boru tesisatına kondenstat (yoğuşum) geçebileceği için kullanılmaz.

İkinci El Kompresör

İkinci El Kompresör nasıl bulabilirim ?
Sıfır bir kompresör alabileceğiniz gibi,Bir çok internet sitesindeki ikinci el kompresör satış ilanlarını inceliyerek kullanılmış bir kompresörde alabilirsiniz.Bazı firmalardan bu tür ikinci el kompresör satışlarında 2 yıla varan garanti sağlıyor, tabiki bu tür satışları tercih etmek daha yararlı olacaktır.Dikkat etmeniz gereken etkenler ise, istediğiniz özelliklere,istediğiniz teknik yapıya ve istediğiniz amaca uygun olacak şekilde mail atınız.

Kompresör Nedir

Kompresör, genellikle gazları ve havayı atmosfer basınçından daha yüksek basınçlara sıkıştırmak için kullanılan bir motorlu makinadır.Bu şekilde kullanıldığı gibi atmosfer basınçının altına inme bölümündede kullanılır.Halk dilinde olduğu gibi havayı sıkıştırarak bize onu basınçlı bir şekilde sunar.

Kompresörlerin tasarım çeşitleri mevcuttur ;

Pistonlu Kompresör
Vidalı Kompresör

gibi çeşitleri mevcuttur.Bunun yanında, hava kompresör,dizel kompresör,hermetik kompresör vss gibidir.

Vidalı Kompresör Nedir

Ünitelerde vida-motor birleşiminin yanı sıra, yağ ayırıcı depolar, hava ve yağ soğutucusu, fan ve fan motoru, kondenstop, minimum basınç valfi, separatör, hava emiş filtresi gibi komponentler de bulunur.

Vidalı Kompresörlerin çalışma şekilleri ise şu şekilde, vida’ya giren hava yağ ile karıştırılır ve sıkıştırılır, arından yağ ayrıcı depoya gelinir.Bu noktada iki kademeli seperasyon ile yağ havadan ayrılır.Çeşitli filtrelerden ve soğutuculardan geçirildikten sonra yağ tekrar kullanılmak için depoya gönderilir.Bu sırada hava soğutucuya gönderilir ve burda hava’ya ısı kaybettirilir.Daha sonra hava çıkışına gönderilir.

Pistonlu Kompresör

Pistonlu kompresör kendi arasında ikiye ayrılır.Açık tip kompresör ve hermetik kompresör olarak.Açık tip kompresör de kartere uzanan mili mevcuttur fakat hermetik kompresör de kartere uzanan mil yoktur.Bu sayede sızdırmazlık parçasına ihtiyaç yoktur.

Açık tip kompresör’ün avantajı şudur, çok esnek bir yapıya sahiptir istenildiği zaman farklı tip boyutlarda ve farklı tip motorlarda kullanılabilir.Aynı zamanda sıcaklık olarak ise yüksek ve düşük sıcaklıklardada kullanılabilir.

Diğer bir ayrı nokta ise , 40 hertz frekans’ın mevcut olan tek güç kaynağı olduğu alanlarda hermetik kompresör yerine açık tip kompresör tercih edilir.

Dost Kompresör

Firma Bilgileri ve Tanıtımı : 2o Senedir faliyette olan ve, ikinci el dahil, bütün tip kompresör temini ve desteğini sağlıyan bir firma.

Firma Adresi : Değirmen Yolu Cad. Çetinkaya sokak no:17 İçerenköy-İstanbul/Türkiye
Firma Telefonu : 0 216 575 65 86 /87 / 88
Web Sitesi : dostkompresor.com

Turbo Kompresor Nedir

Turbo Kompresör Nedir ?

Genel kullanım amacı gaz veya hava basmaktır.Dinamik kompresörlerdir.Hava hızlı bir şekilde dönmesi sonucu kinetik enerji kazanır, bu kinetik enerjiyi turbo kompresörler havanın santrifüj kuvvetle hızlanması ve impeller çıkışında toplanması sonucunda oluşan kinetik enerjiyi basınç enerjisine çevirir.Turbo kompresör de sıkıştırma oranı çoğu zaman 1-1′den 2-1′e kadardır.

Herhangi bir mekanik hacim azaltması olmadan havanın döndürülmesiyle hız kazandırılarak basınç artışı sağlanır.Turbo kompresörler de havayı basmak için kullanılan elemana turbo fan denir.Turbo Kompresör’de fanların üç kanunu vardır.Bu üç özellik şunlardır.

Debi impeller savrulma hızıyla doğru orantılıdır.
İmpeller giriş ve çıkış elemanları arasındaki basınç farkı savrulma hızının karesi ile doğru orantılıdır.
Dönme hızının kübü,impellerin çektiği güç ile doğru orantılıdır.

Serbest Hava Debisi Nedir

Debi dediğimiz, birim zamandaki akış miktarıdır.

Serbest Hava Debisinde, FAD kompresör’ün bastığı havanın emdiği havanın miktarı cinsinden anlatımıdır.

1 Dakikada emilen hava miktarı 1 m3/dk ise atmosfer basıncında olmak kaydıyla 20 C emiş sıcaklığı vardır.Kompresör’ün fad değeri, yukarıdaki belirttiğimiz değerlerde 1-1.013 bar mutlak basınçta dolduracağı hacim’e denir.

Hava soğudukça yani sıcaklık azaldıkça kompresör’ün bastığı havanın kütlesi artacaktır, tam tersi hava ısındıkça azalır.Kompresör’ün çıkışına gelen havan ısınmış olduğu için emdiğinden büyük hacimli olur.

Boru içinden geçen hava miktarı kompresör’ün FAD değerinin çalışma mutlak değere bölünmesiyle bulunur.

Kompresör Fiyatları

Kompresör Fiyatları ?

Bildiğiniz gibi günümüzde kullanımı olan bir çok kompresör var, küçük amaçlı işler için kullanılan ve daha büyük çaplı olarak kullanılan çeşilerin fiyatları tabiki farklıdır.Bunlar için birkaç örnek vermek istiyorum ;

Örneğin
Lastik Hava Kompresör fiyatı 70-100 ytl arası değişiyor.
Yağlı Kompresör fiyatı ise 200-300 ytl arası değişiyor.

Kullanım kapasitesi büyüdükçe fiyat artıyor doğal olarak, istediğiniz kompresör’ü araştırıp firmalar ile iletişme geçmeniz en sağlıklısı fiyat açısından.

Kompresör Seçimi

Kompresör Seçimi Nasıl Olmalı ?

Hemen hemen her işletmede, üretimi artırmak ve iş gücünü minumuma indirmek için kullanılan en önemli araçlardan otomasyonda.Bu yüzden bu önemli aracın yani kompresör’ün seçimi iyi analiz gerektirir.

Kompresör seçiminde bazı kriterler vardır ve bu kriterlere göre seçim yapmak en doğrusudur.Bu kriterler ise, çalışma basınçı,kapasite ve havanın kalitesi.Bununla birlikte, çalışma alanı,ortam şartları,basınçlı havanın değişimleri,soğutma suyunun var olması ve maliyet gibi etkenlerde işin içindedir.

Bu kriterler göz önünde bulundurularak yapılan seçimler, işletmeye maliyet ve kalite olarak geri dönecektir.Aynı zamanda bakım işlerinide kolaylaştıracaktır.

Komsan Kompresör

Firma Bilgileri ve tanıtımı : 1963′ten beri hizmet veren kompresör üretiminde sayılı firmanın arasında bulunan ve türkiye çapında birçok bayisi bulunan bir firma.

Firma Adresi : Marmara Sanayi Sitesi H Blok No: 153
İKİTELLİ / İSTANBUL / TÜRKİYE

Telefon : +90 212 494 44 00 (pbx)
Web Sitesi : komsan.com.tr

Kompresör Bakımı

Kompresör Bakımı Nasıl yapılır

Kompresörlerde bakım, çeşitli periyotlar halinde yapılır.
Genel olarak bakım yapılmadan önce şunları yapmak gerekiyor;

Bakım yapmadan önce ana şalterden bütün enerjiyi kesin
Kompresör çalışır iken kesinlikle herhangi bir kapağı açmayın ve herhangi bir parçayı çıkarmaya çalışmayın
İçerdeki bütün basınçlı havanın boşaldığından emin olun.
Günlük Bakım önerileri;

Kompresör’ü çalıştırmadan önce mutlaka yağ seviyesini kontrol ediniz, yağ seviyesi yeterli değil ise yağ ekleyiniz.Eğer sürekli olarak yağ ekliyorsanız makinanızda bir sorun vardır.

Haftalık Bakım önerileri;

Yağ Deposunda biriken suyu boşaltın
Yağ seviyesini kontrol ediniz
Radyatör peteklerini basınçlı hava ile temizleyiniz.
Toz filterisini mümkün olduğunda temizleyiniz.
Emiş filterisini mümkün olduğunca temizleyiniz.

Kompresör Yedek Parça

Kompresör parçaları çabuk bozulabilen araçlardır.Fakat bu kolaylığın karşılığında türkiyede birçok şehirde çokça sayıda kompresör yedek parça temin edebilen ve sürekli destek sağlayan firmalar mevcut.
Bu firmalar sayesinde fazla maliyette bulunmadan ve zaman açısından zarara uğramadan sorunlarını rahatlıkla halledebilirsiniz.

Bu firmalar ile ilgili birkaç bilgi ;

istanbulkompresor.com
dostkompresor.com
baskentkompresor.com
kompresorbakimi.com
gibi sitelerden bilgileri alabilirsiniz.

Kompresör Yağ Seçimi

Kompresörlerde yağ seçimi çok önemlidir.Hava kompresörlerinde , kaliteli bir yağ ile iyi bir yağlama makinanın tam performansla çalışmasını ve sorun çıkartmamasını sağlar.Kompresör kullanım klavuzunda yazan miktarda yağ konulmalıdır ve bu seviyenin altına inilmemelidir.
Kompresör’ü üreten firmanın önerdiğini yağı kullanmak sizin için en uygunudur.Özellikler sentetik yağların kullanımı karbonlaşmayı önlemek amaçlı olarak kullanılması önerilir.
Bazı firmalarda ve işletmelerde normal motor yağı kullanılmaktadır.Fakat arabalarda kullanılan motor yağını kullanmak çoğu kompresör için uygun değildir.

Kompresör Pistonları Yağsız

Yağsız Kompresör Pistonları

Kompresör pistonları prensip olarak aşınmayı ve çabuk bozulmayı önleyen malzemelerden yapılmalıdır.
Bu pistonları dizaynı kompresör’ün kullanım amacı,pistonun büyüklüğü,basınca ve kullanılan malzemeye göre değişmektedir.

Kompresör Pistonlarının seçimi ve olması gerekenleri yukarıdaki gibidir.

Yağsız Kompresör Kullanmanın Yararları

Bazı işletmelerde tamamen yağsız hava elde etmek istenir,Bu çeşitlerin kullanmanın birçok nedeni vardır.İşte nedenleri ;

Düşük ısı dereceleri için uygun yağlama yağları bulunmamaktadır.
Emniyet
Yağlama yağı kompresör’ün bazı malzemelerine zarar vermektedir.
Kompresörlerde üretilen gaz yağlama yağını bozmaktadır

Sönmez Kompresör Firması

Firma Adı : Sönmez Kompresör
Firma Açıklaması : Kompresör satışı,kompresör bakımı ve servisi

Firma Adres : Atatürk Oto Sanayi Sitesi, 2. Kısım 12.Sok. No :435-436 Maslak/İstanbul
Firma Tel: 0212 276 18 61

Yağsız Kompresör Parçaların dayanma durumu

Yağsız kompresörlerde kullanılan parçaların dayanma müddeti nadiren garanti edilmektedir. Daha ziyade kullanıma bağlı olarak aşağıdaki faktörler bu parçaların dayanma müddetini çok fazla etkilemektedir:
1- Çıkış hava basıncı ve sıcaklığı
2- Piston hızı. dönme hızı
3- Piston çapı, piston ağırlığı
4- Havanın kuruluğu, temizliği
5- Malzemenin aşınma kalitesi
6- Bakım kalitesi
7- Çalışma devamlılığı
Yukarda belirtilen faktörlerden bir kısmı kompresör satın alındığında tespit edilmiştir, fakat mühim bir kısım faktör tamamen kullanıcıya bağlı kalmaktadır.
Yağsız kompresör parçalarının dayanma müddetini tahmin etmek çok güçtür; fakat muhakkak bir müddet bildirmek icab ediyorsa ilk çalışmaları çok dikkatli yapılmış ve temiz gaz ile, düşük veya orta asınçta usulüne uygun çalıştırılan bir yağsız kompresörün parçalarının dayanma müddetinin 8000 saatlik çalışma müddetinin üstünde olması icab eder.

Yağsız kompresör malzemeleri

Yağsız kompresörler ilk imalata başlandığında pistonda ve salmastralarda kullanılan malzeme karbon idi. Daha sonra teflon malzemelerin çıkışı ve yağsız kompresörlerde de daha rahat ve güvenilir şekilde kullanılışı pistonlu tip kompresörlerde yağsız kompresör imalatını fazlalaştırmıştır. Bugün yağsız kompresör imalatında daha ziyade teflon ve sentetik malzemeler kullanılmaktadır. Teflon veya karbon malzemenin ikisi de paslanmaya karşı çok mukavimdir.
Çok kuru gazlarda (çiğlenme noktası -7°C’nin altında) karbon malzeme çok çabuk aşınmaktadır. Buna mukabil teflon çok alçak çiğlenme noktal, gazlarda, sürtünme basıncı alçak tutuldukça, çok iyi netice vermekte ve uzun ömürlü olmaktadır. Her iki malzemede kolay ve iyi işlenebilmektedir. Teflon malzemenin performansı ısı derecesi azaldıkça artmaktadır, bu bakımdan çok soğuk gazların basılmasında daha rahat kullanılmaktadır. Bu malzeme -150°C’a kadar çalışabilmektedir.
Yağsız kompresörlerden iyi netice alabilmek için piston silindirlerinin, yağlı kompresörlere oranla, çok daha hassas işlenmesi gerekmektedir.

Kompresör Kontrol Sistemleri

AirGuardian-PUMP Basic-4KP Kompresor elektronik kontrol panosu.

Kendi üzerinde kumanda panosu bulunan kompresörleri uzaktan otomatik kontrol etmek ve kontrollü yaşlandırma yapmak için tasarlanmıştır. 4 adet kompresörü kontrol edebilir. Kendi basınç sensörü ve kontrol yazılımı ile tank basıncını istenilen seviyede tutar. Manuel ve otomatik tip kompresörlere uygulanabilir. Her kompresor için yük valfini kontrol eden role çıkışı ile, arıza veya acil duruş girişi vardır. Kompresor arıza sinyali geldiğinde ilgili kompresörü devreden çıkararak yedek kompresörü devreye sokar. İstenilen kompresor, kullanımı kolay menüden kapatılabilir, arıza moduna geçirilebilir, asıl veya yedek olarak çalıştırılabilir. Her kanal için pompanın asıl, yedek ve arıza durumunu gösterir led göstergesi bulunur. Ayrıca kompresörün yükte olduğunu gösterir 8 ledli animasyonlu göstergesi bulunur. Bunların yanında 28mm büyüklüğünde dijital basınç göstergesi, Alarm ve hata göstergeleri ile 2×16 karakter alfanümerik LCD ekranı vardır.

2×16 Mavi alfanümerik ekran
Türkçe, İngilizce kullanıcı dostu menü
Uzaktan görülebilir 28mm dijital basınç göstergesi.
8 ledli tank doluluk göstergesi.
Bar, PSI, mmHg, cmHg, ATM, pa, Kpa, Mpa gösterim.
4-20mA sensör girişi.
Filtre kirlilik kontrolü için, 4-20mA sensör girişi.
Acil duruş girişi. (arıza girişi olarak kullanılabilir).
Her kompresor için ayrı Asıl olarak çalışma süresi belirleme.
Aşırı tüketim durumunda, otomatik olarak yedek kompresor devreye alma.
Her motor için ayrı çalışma süresi sayıcısı.
Sesli arıza ve alarm uyarısı.
Merkezi otomasyon bağlantısı için RS485/MODBUS çıkışı
kompresor durumlarının ve basıncın uzaktan izlenebilmesi için RS485 bağlantılı uzak izleme paneli
Otomatik ve manuel kontrol imkanı.
24V besleme.

Kompresor Satışı ve Firmaları

Firma Adı : Sönmez Kumlama ve Kompresör

ADRESİMİZ:
Atatürk Oto Sanayi Stesi
2. Kısım 12. Sk. No: 435 - 436
MASLAK / İST

TELEFON NUMARALARIMIZ:
0212 276 18 61 - 276 18 62
276 12 52 - 276 05 95
FAX: 0212 276 18 72
Technorati Profile

Dizel Kompresörler

Pistonlu Dizel Motorlu Kompresör bilgileri

Çift kademeli pistonlu kompresörler 2 silindirli olup, elektirik bulunmayan yerlerde kullanılmak üzere üretilmistir. Dünyaca kalitesi kanıtlanmış ABAC hava üreteçleri kullanılmaktadır.
Çift kademeli pistonlu kompresörler çalışma basıncı max 12 Bar’dır. Daha yüksek bir değer kullanılmamalıdır. Fabrika çıkışı 9-11 Bar olarak ayarlıdır. Tüm kompresörlerin çalışma sistemi Start-Stop şeklindedir.Yüksüz yol alma basınç otomatiği tahliyesi ile saglanmaktadır.

Genelde ; Tüm kompresörler titreşimsiz ve balanssız çalışmaktadır. ABAC hava üreteçleri üzerindeki özel kanat dizaynı sayesinde elde edilen bol hava ile en yüksek sıcaklıklarda dahi randımanlı çalışmaktadır.Tüm modellerde muhafaza saçtan yapılmış olup mukavemeti yüksektir. düşük devirli sessiz, yüksek randımanlı subap sistemi ve tam çarpma yaglama sistemine haizdir.

Hava Kompresörleri

hava Kompresörleri ile ilgili olarak yazabileceklerim bunlar ; Hava kompresörlerinin verimliliği daha ziyade silindir dizaynlarına ve bilhassa süpab dizaynlarına bağlıdır. Süpablar emme ve basma havasını az bir basınç kaybı ile geçirmedikçe kompresörün randımanı yüksek olamaz.
Kompresör silindirleri

Kompresör silindirleri çok iyi bir şekilde soğutulmalıdır; çünkü kompresör servis ve bakım ihtiyacı ve kompresörlerin verimliliği bir bakıma bu soğumaya bağlıdır. Hava soğutmalı kompresörlerde silindir üzerinde bulunan soğutma kanatçıkları çok temiz tutulmalı, bunların arasının yabancı maddelerle dolup havayı geçirmez hale gelmesi önlenmelidir.
Silindirlerin ve bütün silindir parçalarının çalışacakları azami basınca dayanacak şekilde malzeme ve işçilik ile yapılmış olmaları gereklidir. Kompresörlerin, tamir ve bakım için, silindirlere kolayca erişilebilecek şekilde dizayn edilmiş olmaları lazımdır.

Bosan Kompresör Fiyatı

Bosan 8185 Kompresör modelinin satış fiyatı 200 TL’dir, piyasalarda çeşitli fiyatlar dolanaktadır. B 8085 MT serisinin en küçük tipidir. Orta büyüklükteki garaj ve tamirhaneler için, çift tabanca boya atılan boyahane ve deri boyama üniteleri için aranılan özelliklere sahiptir-Hava Üretimi:453 Lt/dk-Azami Basınç:8 Atü-Motor Gücü:3.0 Kw

Pistonlu Dizel Kompresörler

Çift kademeli pistonlu kompresörler 2 silindirli olup, elektirik bulunmayan yerlerde kullanılmak üzere üretilmistir. Dünyaca kalitesi kanıtlanmış ABAC hava üreteçleri kullanılmaktadır.
Çift kademeli pistonlu kompresörler çalışma basıncı max 12 Bar’dır. Daha yüksek bir değer kullanılmamalıdır. Fabrika çıkışı 9-11 Bar olarak ayarlıdır. Tüm kompresörlerin çalışma sistemi Start-Stop şeklindedir.Yüksüz yol alma basınç otomatiği tahliyesi ile saglanmaktadır.
dizel pistonlu kompresör

Genelde ; Tüm kompresörler titreşimsiz ve balanssız çalışmaktadır. ABAC hava üreteçleri üzerindeki özel kanat dizaynı sayesinde elde edilen bol hava ile en yüksek sıcaklıklarda dahi randımanlı çalışmaktadır.Tüm modellerde muhafaza saçtan yapılmış olup mukavemeti yüksektir. düşük devirli sessiz, yüksek randımanlı subap sistemi ve tam çarpma yaglama sistemine haizdir.

Kompresör Bakımı

Uzun omur tabi ki her üründe arzu edilir.Bugün üretilen kompresörlerden uzun yıllar arızasız sakın bir çalışma beklenmektedir.Çoğu uygulamada kompresörlerin günde 24 saat yılda 365 gün çalışması istenmektedir.Böyle sürekli çalışma yine de çoğu zaman kompresör için sıcaklıkların sürekli değiştiği ve yoğun sabit bir viskozitede tutulmadığı cevrim çalışması kadar zor değildir.

Kompresör yalnızca normal çalışma koşullarını değil zaman zaman, sıvı tasması,aşırı boşaltma basıncı gibi bazı periyodik anormal koşulları da karşılamak üzere tasarlanmalıdır.Endüstrinin kompresör imalatçıları ekstra zorluklara dayanan makinalar tasarlayıp üretmekle övgüye değer bir ıs yaptılar,ancak henüz hiç bir imalatçı komple bir sistem satmamıştır ve iste bu noktada profesyonel soğutma teknisyeni önemli bir rol oynamaktadır,çünkü kompresör arızalarının çoğu çalışmanın getirdiği eskimeden değil sistem hatalarından kaynaklanır.Teknisyenlerin sistemi kurmada ve çalıştırmada yararlandıkları teknik beceri ve sağduyu seviyesi sonuçta sistemin özel olarak da kompresörün gerçek ömrünü belirleyecektir.Teknisyen bizzat ekipmanı seçmeyebilirse de eksiklikler ciddi problemler doğurmadan bunlara dikkat çekebilir.

Aşağıda kompresörün verimini düşüren,ömrünü kısaltan ve bazı istenmeyen durumlara sebep olan faktörler ve nedenleri açıklanmıştır